חדרים נקיים – קלין פלואו בע”מ

טלפון: 074-7945353‬‏

מה זה מנדף ביולוגי?

שמו של המנדף נובע  מכך שהוא נדרש להתמודד עם חומרים ביולוגיים שעלולים לסכן את בריאות הנוכחים. תפקידו של המנדף הביולוגי להפחית זיהומים באזורים בהם מבצעים ניסויים או במקומות סגורים בהם נעשה שימוש בחומרים כימיים. כדוגמת מעבדה. 

המנדף הביולוגי בנוי בצורת ארון בטיחות המסווג ל-3 קבוצות:

מנדף ביולוגי מקבוצה 1 תפקידו להגן על העובד וסביבתו.

מנדף ביולוגי מקבוצה 2 בנוסף להגנה על העובד וסביבתו הוא גם מספר הגנה וסטריליות לניסויים ומוצרים בהם נעשה שימוש.

מנדף ביולוגי מקבוצה 3 מספק מיגון מירבי. מדובר בתיבת כפפות המקנה מיגון גבוה לעובד למוצר ולסביבה ובשל  מסננים מיוחדים המאפשרים אוויר נקי מאד.

לחצו כאן > סוגי מנדף ביולוגי 

מה זה מנדף ביולוגי?, סוגים מנדף כימי - קלין פלואו

מנדף ביולוגי

היכן משתמשים במנדפים ביולוגיים

השימוש השכיח במנדפים ביולוגיים על כל סוגיהם נעשה במעבדות רפואיות, מכוני מחקר או בתי חולים. בתוך המעבדות נמצאים לבורנטים המבצעים את עבודתם וחשופים לרעלים וסכנות זיהומיות שונות. המנדפים השונים מבצעים פעולה של נידוף גזים ורעלים ובכך מצמצמים את החשיבה של הצוות אליהם. את המנדפים יש לתחזק כדי שהם יפעלו בצורה תקינה. לכל מנדף יש תוקף ומועד בו נדרש להחליף את המסננים. מנדפים הפועלים באופן רציף 24/7 נדרשים לבדיקה תכופה של תקינותם.

כיצד עובדים המנדפים?

בשביל להפחית את רמות הזיהום שנוצרות בחדר המנדפים עובדים בשיטות שונות. העבודה העיקרית שלהם לשאוב את האוויר במזוהם בסביבה לסנו אותו  באמצעות פילטרים מיוחדים. כאשר במהלך פעולת הסינון נפלטים החוצה הרכיבים הרעילים והאוויר הנקי חוזר לבפנים. 
חלק מהמנדפים מחוברים לצינור פליטה וחלקם לארובה.

חובת התקנת מנדפים.

במקומות בהם קיימת סכנה ושימוש בחומרים רעילים כדוגמת מעבדות רפואיות מעבדות כימיות ומעבדות ביולוגיות קיימת חובת התקנת מנדפים. החובה נדרשת מכח תקנה 4 לתקנות הבטיחות בעבודה התשס”א.

רוצים לקרוא עוד על מנדף ביולוגי? רוצים מנדף ביולוגי למעבדה שלכם? היכנסו

דילוג לתוכן