חדרים נקיים – קלין פלואו בע”מ

טלפון: 074-7945353‬‏

מה זה מנדף כימי?

תפקידו של המנדף הכימי לבצע נידוף של כימיקלים רעילים, אבק, סולבנטיים נדיפים וחומרים מזיקים נוספים מהחוקר ומסביבתו. כך מנדף כימי למעבדה מגן על האנשים בסביבה, בעזרת מסך זכוכיות מיוחדות. ישנם שני סוגי מנדפים עיקריים,. מנדף כימי עם תעלת פליטה ומפוח חיצוני, עמדות שאיבה (המוגדרות כיחידות פליטה כימיות).

לחצו כאן > סוגי מנדף כימי

מה זה מנדף כימי?, שימושים מנדף כימי - קלין פלואו

מנדף כימי

היכן נמצאים מנדפים כימיים?

מנדפים כימיים מתקינים במעבדות בהן נעשה שימוש בחומרים כימיים וסולבנטים. המנדפים שואבים את האוויר מאזור המעבדה ומנתבים אותו דרך תעלות פליטה לחלל האוויר ( בד”כ מעל גג המנה). בכך, מנדפים למעבדות מאפשרים לחוקרים ולעובדי המעבדה לעבוד בצורה בטוחה מבלי לסכן את בריאותם .

כיצד פועל מנדף כימי?

מנדף למעבדה מותקן בהתאמה לסוג המעבדה ואזור העבודה. כדי להתקין מנדף נדרש תכנון מקדים והתאמה לסוג החלל והחומר איתו החוקר אמור לעבוד. כמו כן נדרשת התאמה לסוג התשתיות הקיימות של החשמל והצנרת, כאשר המנדף מותאם לאזור העבודה הוא מסלק את האוויר הרעיל ביעילות ומאפשר סביבה בטוחה.

 חשיבות מנדפים תקינים

בכדי להבטיח שמנדפים כימיים יבצעו את תפקידם בצורה נאותה, חשוב לוודא כי הם מתוחזקים על פי הוראות הייצרן, מטופלים בקפידה וכי יש להם תו תקן. ישנם תווי תקן שונים. בתור התחלה קיים תקן ישראלי למנדפים תו תקן– ת”י 1530 – המיועד להגנה מפני אש במעבדות. כמו כן קיים תו תקן אירופאי-  EN BS 14175 תקן הבטיחות למנדפים התקף באירופה ומאחד תקנים של מספר מדינות ביניהן אנגליה, גרמניה, צרפת והולנד. כמו כן קיים תקן איכות ISO בינלאומי – 9001:2015 התקף בכל העולם.

 סוגי מנדפים כימיים

 ניתן למצוא מספר סוגים של מנדפים כימיים, ביניהם:

  • מנדף כימי לציטוטוקסיקה- סוג מיוחד של מנדף כימי המיועד לשימוש עם תרופות ציטוטוקסיות. תרופות אלו רעילות מאוד ויכולות להוות סיכון משמעותי לבריאותם של עובדים אם הן אינן מטופלות כראוי.
  • מנדף כימי פוליפרופילן- מנדף כימי שעשוי מחומר עמיד בשם פוליפרופילן. הפוליפרופילן עמיד בפני כימיקלים רבים, לרבות סוגים שונים של חומצות וסולבנטים, וגם מציג עמידות בפני קורוזיה. אנו מספקים סוג זה של מנדף גם במידות מיוחדות.
  • מנדפים כימיים בעלי צינור סילוק- סוג של מנדף כימי המסיר אדים וחומרים כימיים מזיקים מהמעבדה דרך צינור פליטה. האוויר נשאב דרך חזית המנדף, ומאוורר שמותקן בחלק העליון של המנדף שואב אוויר דרך חזית המנדף. האוויר המזוהם עובר דרך תעלת פליטה. האוויר משוחרר לאטמוספירה.
  • מנדפים כימיים פחם פעיל ללא צנרת פליטה- מנדפים כימיים המסננים אדים וחומרים כימיים מזיקים בכמויות קטנות מתוך האוויר ולאחר מכן מחזירים את האוויר מסונן למעבדה. במנדף מסוג זה לרוב האוויר המזוהם עובר דרך מסנן מיוחד מפחם פעיל המותאם לסוג החומרים איתם עובד החוקר, שם נלכדים אדים וחומרים כימיים מזיקים. לאחר מכן האוויר הנקי מוחזר חזרה למעבדה.

מסנן פחם פעיל יוחלף בתדירות שימוש החומרים וכמות השימוש בחומרים.

רוצים לדעת עוד על מה זה מנדף כימי? רוצים מנדף כימי למעבדה שלכם? צרו קשר עם חברת  CLEANFLOW בטלפון 074-7945353‏.

דילוג לתוכן