חדרים נקיים – קלין פלואו בע”מ

טלפון: 074-7945353‬‏

שירות תחזוקה לחדרים נקיים על פי תקן

שירות ניקוי ותחזוקת חדרים נקיים על פי תקן

חדרים נקיים מהווים מרכיב חשוב בפעילות המשק ככלל ותעשיות שונות בפרט.

מדובר כידוע על סביבה מבוקרת בה רמת הזיהום והסטריליות, כמו גם פרמטרים שונים, כדוגמת טמפרטורה, זרימה, לחץ אוויר ועוד נדרשים לעמוד בקריטריונים ותקני ISO מדוקדקים, מבלי כל יכולת לחרוג מהם. בתור שכאלו יש חשיבות רב לשמירה על רמה גבוהה של ניקוי ושל אחזקת חדרים נקיים.

על מנת להבטיח את תקינותם של החדרים הנקיים, קיימת חשיבות עליונה גם להקפדה על שירות תחזוקה שוטף בחדרים נקיים המתבצע על פי תקן, שכן מדובר בחללים הדורשים רמת סטריליות עד רמת גרגיר האבק הבודד, הנדרשים לצורך שימוש בחדר הנקי באופן רציף למטרות השונות, לרבות מחקר, פיתוח או אחסנה של מוצרים קריטיים, כדוגמת תרופות או מזון. לכן יש חשיבות רבה לביצוע פעולות של חיטוי חדרים נקיים, ניקיונם ותחזוקתם באופן שוטף.

קראו גם – בדיקת חדר נקי

תחזוקה לחדרים נקיים, שירות תקופתי ע"פי תקן
תחזוקה לחדרים נקיים

תחזוקה לחדרים נקיים – איך זה מתבצע

השלב הראשון, ויש האומרים גם המהותי ביותר, הינו הכרת המערכות הקיימות בתוך החדר הנקי ושליטה במנגנוני הבקרה שלהם בצורה מיטבית. מדובר במשימה חשובה, שהינה חלק בלתי נפרד מטיפול במערכות בצורה שוטפת, כולל מתן מענה לליקויים או תקלות אשר עלולות להתגלע במשך הזמן.

בד בבד, נדרשת בקרה שוטפת של המערכות, הכוללות ניקיון יסודי, החלפת פילטרים על בסיס קבוע, התייחסות לוויסות וזרימת אוויר והכל תוך בחינה מדוקדקת של פעילות המערכות לטובת שמירה על רציפות תפקודית מלאה. 

מערכות נוספות שיש לתת עליהן את הדעת כחלק מתחזוקת חדרים נקיים באופן שוטף, אלו מערכות החשמל ובקרה ומערכות מודולאריות שונות שתפקידן לייעל את העבודה במרחב ולצמצם ככל האפשר היווצרות של תקלות למיניהן.

קלין פלואו – תכנון, הקמה ותחזוקת חדרים נקיים

קלין פלואו הינה חברה פורצת דרך האמונה על תכנון, הקמה ותחזוקת חדרים נקיים באיכות יוצאת דופן. החברה מספקת שירותי ניקוי חדרים נקיים לכל ענפי התעשייה, לרבות תעשייה רפואית, ביו-טכנולוגיה, תעשייה ביטחונית, מעבדות מחקר, אלקטרוניקה, וזוהי רשימה חלקית בהחלט.

אנו מאמינים כי תחזוקת חדרים נקיים הינה שירות בסיסי בעל דרישה של חברות וארגונים רבים במשק. על כן, אנו מציעים שירותים אלו על ידי הצוותים המקצועיים המובילים בישראל, לטובת מתן מענה ופתרון לאורך כל ימות השנה ובמחיר אטרקטיבי במיוחד.

דגשים כלליים לגבי תחזוקת וניקוי חדרים נקיים

כפי שניתן להבין, תחזוקה וניקוי נכונים הינם חיוניים לשמירה על רמת ניקיון גבוהה בחדרים נקיים ולמניעת זיהום של מוצרים ותהליכים. במהלך הניקון והתחזוקה יש לתת את הדעת לנושאים הבאים:

  • נהלים ותקנים: תחזוקה וניקוי של חדרים נקיים לפי נהלים ותקנים ספציפיים לתחזוקה, הכוללים הנחיות לניקוי משטחים, ציוד ותהליכים. לא אחת נהלים אלה צריכים להיות מבוססים על תקנים בינלאומיים, כגון תקן ISO 14644.
  • תדירות ניקוי: יש לנקות חדרים נקיים באופן קבוע, בהתאם לרמת הניקיון הנדרשת. כמו כן, תדירות הניקוי תלויה במספר גורמים, כגון סוג הפעילות המתבצעת בחדר, סוג הציוד המשמש ורמת זיהום האוויר החיצוני.
  • שיטות ניקוי: יש להשתמש בשיטות ניקוי יעילות ומתאימות לחדר הנקי. למשל שיטות ניקוי אלו יכולות להתבסס על ניקוי ידני, שאיבה ושימוש בחומרי ניקוי מיוחדים תואמים לחומרים מהם בנויים משטחי החדר והציוד שלו.
  • הכשרה: צוות הניקוי והתחזוקה בחדרים נקיים צריך להיות מיומן בנהלים ובשיטות ניקוי נכונות. ההכשרה כוללת בין היתר לבישת בגדי מגן, שימוש נכון בחומרי ניקוי ובתפעול ציוד ניקוי.
  • ניטור ובקרה: יש לנטר ולפקח באופן קבוע את רמת הניקיון בחדרים נקיים. הניטור כולל בין היתר בדיקות של רמת זיהום האוויר, החלקיקים והמיקרואורגניזמים. תוצאות הבדיקות צריכות להיות מתועדות ומנותחות על מנת לזהות ולפתור בעיות ניקיון.

לשירות ניקוי ותחזוקת חדרים נקיים על פי תקן ולקבלת ייעוץ מקצועי ומידע נוסף בנושא, צרו קשר עם חברת  CLEANFLOW בטלפון 074-7945353‏.

דילוג לתוכן